Workshops och föreläsningar

Planerar du en kickoff eller strategidag? Då har du kommit rätt. Jag har lång erfarenhet av att facilitera möten och även göra skräddarsydda upplägg inom områden såsom varumärke, förändringsledning och kundupplevelse. Jag fokuserar mycket på aktivt deltagande och att det vi jobbar med gör skillnad efter vår träff. På så vis kan en rolig teambuilding-dag även få effekt på vår effektivitet, lönsamhet och trivsel. Jag anpassar innehåll, tid och rum utifrån vad ni vill åstadkomma. Nedan är några förslag på föreläsningsteman som alla går att komplettera med praktiska moment.

Hur varumärken växer

Att arbeta med tillväxt av varumärken är komplext och det kommer ständigt nya inspel på hur jag bör göra. Men vad gör egentligen skillnad? Med utgångspunkt från Ehrenberg Bass Institute for Marketing Science forskning har jag byggt en föreläsning som förändrar mindset snarare än låser oss i detaljer såsom val av kanaler eller CRM-system.

Hinder till köp

Kunderna känner till oss, de gillar vår produkt men likafullt blir vi inte valda. Var ligger problemet? Att eliminera alla hinder till köp är helt avgörande för att maximera den fysiska tillgängligheten och bli vald oftare. Den här föreläsningen väcker igenkänning från vardagslivet och ger också perspektiv för vad jag som säljare, kundtjänstmedarbetare eller person som praktiskt utför arbete hos kund har för påverkan på företagets sista rad.

Attraktiv arbetsgivare

Samma regler för hur du bygger ett starkt varumärke för en produkt eller tjänst gäller också för att attrahera och behålla kompetens. Men hur ska man egentligen lägga upp ett strategiskt arbete, var börjar man och vad är viktigast att tänka på? Den här föreläsningen kan delas upp på flera tillfällen eller fungera som en kickoff till att stärka sitt arbetsgivarvarumärke.

Oxdog