Varumärke och arbetsgivarvarumärke
Varumärket är den magkänsla dina potentiella kunder, medarbetare, finansiärer eller andra intressenter har för ditt företag eller en produkt. Många av de processer din organisation jobbar med dagligen påverkar ditt varumärke. Från vilken vision ni som ägare valt till kundbemötande, produktdesign och prissättning. Med ett starkare varumärke kan du höja prispremien, öka marginal och attrahera fler kunder.
Kundupplevelse och kvalitet
Att du fokuserar på och ständigt utvecklar ditt kvalitetsarbete är centralt för att ditt företag ska vara framgångsrikt på marknaden även i framtiden. Jag har verktyg för hur du maximerar upplevelsen från första interaktionen till en återkommande kund. Samma verktyg jag arbetar med i kundupplevelsen kan även användas för medarbetarupplevelsen.
Marknadsföring och sälj
Marknadsföring och sälj är komplext men också livsviktigt för att ett företag ska fortsätta utvecklas och behålla konkurrenskraft. Proffsig och tydlig kommunikation är också en kvalitetsstämpel för kunder. Med bakgrund på såväl konceptbyrå, reklambyrå och som affärsutvecklare kan jag snabbt hjälpa att sätta fungerande strukturer och arbetssätt, utveckla nya idéer och koncept och agera säker beställare mot externa samarbetspartners.
Att arbeta med tillväxt av varumärken är komplext och det kommer ständigt nya inspel på hur jag bör göra. Men vad gör egentligen skillnad? Med utgångspunkt från Ehrenberg Bass Institute for Marketing Science forskning har jag byggt en föreläsning som förändrar mindset snarare än låser oss i detaljer såsom val av kanaler eller CRM-system.
Kunderna känner till oss, de gillar vår produkt men likafullt blir vi inte valda. Var ligger problemet? Att eliminera alla hinder till köp är helt avgörande för att maximera den fysiska tillgängligheten och bli vald oftare. Den här föreläsningen väcker igenkänning från vardagslivet och ger också perspektiv för vad jag som säljare, kundtjänstmedarbetare eller person som praktiskt utför arbete hos kund har för påverkan på företagets sista rad.
Samma regler för hur du bygger ett starkt varumärke för en produkt eller tjänst gäller också för att attrahera och behålla kompetens. Men hur ska man egentligen lägga upp ett strategiskt arbete, var börjar man och vad är viktigast att tänka på? Den här föreläsningen kan delas upp på flera tillfällen eller fungera som en kickoff till att stärka sitt arbetsgivarvarumärke.